غرب با تحریم یكجانبه كشورها مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد
نوشته شده توسط : swot

برزوفسكی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسكو گفت: در اثر تحریم های خارج از قاعده غرب در دهه های اخیر، قوانین و مقررات حاكم بر ساختار مناسبات بین المللی تا حدود زیادی وجهه و مقبولیت خود را نزد كشورهای مختلف از دست داده است.

وی افزود: امروز صدای ملت های مختلف در آمده است كه غرب و در راس آن آمریكا ساختارهای بین المللی و منطقه ای مانند شورای امنیت سازمان ملل، ناتو و اتحادیه اروپا را با هدف تحمیل برتری جویی خود به كشورهای ضعیف تر و كوچك تر ایجاد كرده اند و این نهادها كاركردی غیر از خدمت به منافع سوء قدرت های غربی ندارد.

وی اظهار داشت: تكرار بیش از حد اعمال تحریم های یكسویه از جانب كاخ سفید علیه ملت های دیگر به خوبی برای افكار عمومی جهان آشكار كرده است كه پیروی از این سیاست توسط آمریكا علیه كشورهای دیگر نشانه خصلت استعماری و امپریالیستی حكومت این كشور است.

وابسته نظامی بلاروس در مسكو با اشاره به تلاش غرب برای سوء استفاده از ابزار تحریم علیه كشورهای مخالف خود اضافه كرد: آمریكا در سه دهه اخیر بطور دائم با تحریم های مختلف برای ایران انواع مشكلات ایجاد كرده تا به زعم خود از پیشرفت مردم این كشور جلوگیری كند.

وی ادامه داد: واشنگتن در سال های اخیر به بهانه نگرانی از برنامه هسته ای ایران، بر تحریم این كشور افزوده و سعی می كند تا كشورهای دیگر را هم با سیاست های خود علیه ایران هماهنگ كند كه در سایه آگاهی افكار عمومی جهان از مضر بودن چنین رویه هایی موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

وی خاطرنشان كرد: در مقطع زمانی فعلی خیلی از كشورهای جهان به این نكته پی برده اند كه تحریم ها علیه ایران غیرقانونی بوده، هیچ مبنا و پایه و اساسی ندارد و به همین دلیل باید با آن مخالفت كنند.

مقام نظامی بلاروس همچنین تهاجم نظامی آمریكا به كشورهای مختلف مانند افغانستان و نیز تهدید به بكارگیری زور علیه كشورهای دیگر را غیرقانونی و یكی دیگر از مصادیق برتری جویی غربی دانست و گفت: این اقدامات حاكی از بی توجهی حكام آمریكا به قوانین و معیارهای بین المللی است.

وی افزود: غرب همین سیاست را به سركردگی آمریكا علیه كشور بلاروس اعمال می كند و آنها در تلاش هستند با اعمال تحریم های گوناگون بر سیاست كشور ما تاثیر گذارده و مینسك را از داشتن مواضع مستقل در عرصه بین المللی منصرف كنند.

برزوفسكی خاطرنشان كرد: بلاروس در برابر این گونه فشارهای غرب ایستادگی كرده است و به رغم تحریم ها شاهد ادامه رشد اقتصادی كشورمان و پیشرفت آن در عرصه های گوناگون هستیم.

وی گفت: در این شرایط ایران و بلاروس باید روابط خود را تحكیم بخشند و ما مصمم به توسعه روابط خود در عرصه های اقتصادی، سیاسی و نظامی با تهران می باشیم.

وابسته نظامی بلاروس در روسیه همچنین بر لزوم توسعه همكاری های ایران و بلاروس در عرصه فنی -نظامی تاكید كرد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: زرد , عروسی , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: